a

Sport Extreme i Australia og Thailand

I mars var linja Sport Extreme på en 4 ukers tur til Australia og Thailand. Turen hadde fokus på ekstemsport, aktiviteter og kulturmøter.

UPÅKLAGELIG REISEFØLGE: Det var fantastisk å reise som gruppe; dele opplevelser, lære av hverandre og skape minner sammen.

Surfing og soling i Lake Tabourine

Vi startet med surfetimer ved Lake Tabourine, hvor vi koste oss på stranden og lærte å surfe og skateboard. Vi var på kengurusafari, som var et av flere høydepunkter på turen, og vi bodde i hytter på en campingplass nær stranden.

Kengurusafari

SURFING OG SOL: I Tabourie brukte vi mye tid på å finpusse surfeteknikken

Fallskjermhopp i Wollongong

Deretter tilbrakte vi tre dager i Wollongong, hvor elevene fikk prøve seg på fallskjermhopp, og utforske byen og kulturen. Vi fikk også møte en annen klasse fra Bakketun som var på tur, og det var spesielt å gjenforenes på andre siden av jorden. I Wollongong bodde vi på et Hostell ved stranden.

LIVETS BESTE NEDTUR: Fallskjermhopp var desidert et av høydepunktene

Blue Mountains og Katoomba

Vi tok deretter buss til Blue Mountains og til fjellbyen Katoomba. Her var vi på dagstur til «The Three Sisters», et hellig sted for aboriginer-befolkningen i Australia. Vi syklet i regnskogen en dag, så juvet vi og rappellerte vi Empress Canyon, vi rappellerte i et fossefall på 30 meter. Her bodde vi på et veldig koselig vandrehjem.

Spennende møte med storbyen Sydney

Mot slutten av oppholdet i Australia tok vi tog til Sydney og besøkte operahuset før elevene fikk fri til å utforske byen. Noen gikk på shopping, noen var turister i parken, mens andre så opera. Det var også et høydepunkt for elevene, og vi bodde sentralt i byen på et vandrehjem.

SYDNEY: Solfylte og fine dager i Sydney

Actionfylt tur til Phuket

Etter et fint opphold i Australia reiste vi videre til Phuket, Thailand. Vi prøvde forskjellige aktiviteter som kiting, rafting, Muay Thai-trening og tok PADI-dykkerserfikatet, som lar elevene dykke hvor som helst i hele verden ned til 18 meters dybde.

PADI-DEEP WATER: Dykkeserfikatet gir oss mulighet til å dykke hvor som helst i verden ned til 18 meters dybde.

Avrunder turen med luksus og avslapping

Deretter dro vi til Railay, hvor vi bodde på Sand Sea Resort, et veldig fint hotell. Vi klatret i de enorme klippene, så aper og dro på øyhopping til steder som var innspillingssteder for «Pirates of the Caribbean». Vi avsluttet turen med luksus og stil, og det var et stort høydepunkt.

Unik opplevelse å reise som en gruppe

Å reise som en gruppe er en unik opplevelse hvor man kan dele opplevelser, lære av hverandre og skape minner sammen. Det bygger også fellesskap og styrker relasjonene. Samtidig kan det også være utfordrende å håndtere ulike personligheter, interesser og behov, og det krever fleksibilitet og kompromiss for å holde gruppen sammen og sikre at alle har en god opplevelse. Vi lærte my om hverandre og oss selv på turen. Alt i alt var det en fantastisk reise.

Reisen innehold mange spennende aktiviteter, alt fra surfing og fallskjermhopp til kengurusafari og stisykling – det var definitivt mye action på turen! Vi hadde også mulighet til å utforske og oppleve forskjellig natur, kulturer og matretter. Elevene fikk litt tid på egenhånd til å utforske byene.

Turen kan beskrives som: opplevelsesrik, variert, og en god blanding av spenning og avslapping. Alt i alt en toppers tur med en fantastisk gjeng!

[dipl_masonry_gallery image_ids=»20405,20407,20418,20466,20420,20401,20399,20397,20398,20470,20393,20468,20473,20472,20475,20476,20477,20479,20480,20482″ number_of_columns=»2″ column_spacing=»10px» image_size=»large» enable_lightbox=»on» lightbox_title_and_caption_style=»below_image» number_of_columns_tablet=»3″ number_of_columns_phone=»2″ number_of_columns_last_edited=»on|desktop» _builder_version=»4.20.4″ _module_preset=»default» global_colors_info=»{}»][/dipl_masonry_gallery]

Andre saker

Studietur til New York

I mars dro linjene Scene Studio Turnè og Kunsthåndverk på en 11 dager lang studietur til legendariske New York.  Vi bodde på YMCA-hostel sentralt på Manhattan, nært Central Park - hvor vi...